2013. október 31., csütörtök

Leiner Laura - Bábel

Hogyan találtam rá: nagyon szeretem L.Laura könyveit az SzJg óta.

Tartalom: Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

Kritika: Mivel van olyan aki nem olvasta az SzJg-t,vagy egyszerűen nem kíváncsi az ehhez kapcsolódó részletekre,az ne olvassa el a vörös betűs részeket!
Pozitívan álltam hozzá a könyvhöz,mivel az Szjg óta nagyon vártam a következő történetet.Csupán egy bökkenő volt: szerintem hasonlít Reni történetére.Próbáltam elvonatkoztatni,de a hasonlóság annyira szembetűnő hogy az már nem nemészrevehető.

A karakterekből szinte alig volt amit ténylegesen el tudtam képzelni,mivel mindegyiknek 1-2 tulajdonságát hangsúlyozták ki,semmi jellemfejlődés,semmi!Egyedül Zsófi karaktere volt az akivel nem tudtam kibékülni,mivel a gyerekessége és az hogy soha nem bírta befogni a száját,irritáló volt;nem egyszer volt hogy én éreztem kínosan magam a szerencsétlenkedései miatt.Úgy tűnt mint ha az egész fesztiválra csak az RHCP  koncert miatt ment volna -ja,nem,arra se ment el;és persze le nézi a napijegyeseket.(Oh,why?) 
Szasza volt az akit még nem tudtam hová tenni,mivel végig normális volt,de egy apróság miatt teljesen kiakad.Nem C.-re emlékeztet? Az egyetlen szereplő akit tényleg szerettem az Kolos volt.Bár eléggé Arnold gyanús volt.. (azt nézzétek ahogy Cortezzel viselkedett), elég hasonló,nem beszélve a beat nemzedékről amit szeret,és a 'Read Kerouac' pólóról.)Az egész
társaság a könyv első feléig nekem nagyon furcsa volt,nem tartottak össze annyira,ahhoz képest hogy együtt mentek a fesztiválra szinte mindig külön voltak.Ez az érzésem a második felére már teljesen megszűnt mert sok olyan helyzet volt ahol kisegítették egymást,és segítettek a másiknak.
A fesztivál hangulat jól be volt mutatva,végig úgy éreztem mint ha én is ott lennék,nem volt semmi,csak én,és a könyv.Annyit hiányoltam még belőle hogy azért minden fesztiválon van valamennyi durvább alkoholizálás/drogfogyasztás,azért ábrázolhatták volna valósághűbben is;vagy hogy mindenki olyan kedves,vissza viszik a telefont a megőrzőbe,vagy vigyáznak a sátorra,adnak helyet a másiknak..na ne.

Végig zavaró volt hogy folyton ugyan azok a dolgok ismétlődtek: meleg van,minden lényegtelen dolgokon röhögnek,éhesek,nincs pénzük.. Egy idő után már fárasztó volt.
Na,és akkor ott volt a szerelmi szál: hirtelen szerelmes lesz a lány,majd miután keresztbe tesz magának és nem jön össze a sráccal,rögtön rájön hogy nem is Őt szereti,ja!Hogy azt se tudja mit érez.Ugyan az volt a sztori mint az SzJg-be,csak itt 500 oldalon,ott meg 8 részen

keresztül.Mellesleg a tipikus dolog volt: ha a srácnak van harminc barátnője az nem baj,de ha a lánynak egy,akkor már megy a féltékenykedés,meg a sértődés.Nem volt gyerekes,áhh,dehogyis.
A telefon üzenetes képek jók voltak,de mikor tíz oldalon keresztül twittereznek azt kicsit furcsáltam.
Összességében jó regény,de valahogy nem volt az igazi.A fesztivál hangulatot nagyjából(!) jól átadta,és kellemes olvasmány.
Megj.: Leiner Laura következő regénye 2014 márciusában jelenik meg,amit úgy is lehet nevezni hogy a 'Bábel párja'.Ez egy téli történet lesz,szokásosan egy gimis társasággal,szerelemmel,és rengeteg eseménnyel.. :)


Borító: 10/10
Kedvenc karakter(ek): Kolos
Ami tetszett: a hangulata és a poénok.
Ami nem tetszett: kiszámítható volt hogy mi fog történni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése